Praktisk information

Når I ankommer til salonen, taler vi først lidt sammen om jeres ønsker. Imens vi taler, får din hund lov til at gå frit omkring i salonen og undersøge lokalet, så den føler sig helt tryg og tilpas, inden vi starter.

Imens frisøren klipper hunden, er der kun frisøren og hunden tilstede i lokalet. Det er desværre ikke muligt at opholde sig i salonen imens der klippes. Dette er der flere gode grunde til. Samarbejdet imellem frisøren og hunden fungerer bedst når de er alene. Hunden bliver ofte mere ængstelig når ejeren også er tilstede og det kan distrahere hunden at skulle forholde sig til os begge to, samtidig med at der foregår noget uvant omkring den.

Når hunden er færdigklippet vil du blive ringet op eller modtage en sms om at din hund er klar til at blive hentet. Det kan være du har lidt spørgsmål til pelspleje eller adfærd generelt og det skal der altid være tid til, når du henter din hund.

Betaling i salonen kan foregå med MobilePay, Dankort eller kontant.

Når I kommer hjem, er det vigtigt at hunden får noget ro. Den vil være ofte være meget træt. En frisøroplevelse er ikke den samme form for wellness for en hund som vi selv kender det fra besøget hos den lokale frisør. Hunden bruger mange kræfter, rent mentalt, på at vænne sig til det der foregår omkring den og forholde sig til denne uvante oplevelse.

Forsikring og Ansvar

Vigtigt – Din hund skal selvfølgelig være forsikret med den almindelige og lovpligtige hundeansvarsforsikring. Når du afleverer din hund i salonen, er det på eget ansvar. Vi foreslår derfor at du tjekker om din forsikring dækker, hvis hunden imod forventning, skulle komme til skade under en behandling i salonen. Det kunne f.eks. være at den får en allergisk reaktion eller lignende uforudsete hændelser. Der sker heldigvis meget sjældent noget, men det er rart at være på forkant med situationen, såfremt det skulle ske.