Stamdata:
- Ibens Hundehus
- Bytorvet 17
- 8541 Skøbstrup
- Cvr: 42096997
- Telefon: 53508541
- Mail: info@ibenshundehus.dk
Priser:
Alle priser på hjemmesiden er angivet i danske kroner inklusiv moms og afgifter. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne fra dag til dag ifbm prisstigninger fra vores leverandører. Der tages endvidere forbehold for åbenlyse prisfejl på webshoppen.
Betaling:
Hos Ibens Hundehus kan du betale med alle gængse betalingskort (Dankort, Visa, Visa elektron, Mastercard, Mastercard debet mfl) og MobilePay (online). Vi opkræver ingen former for betalingsgebyrer uanset hvilken betalingsløsning du vælger. Betalingen trækkes først fra din konto, når pakken afsendes fra vores lager.
Levering:
Vi tilbyder følgende leveringsmuligheder i Danmark
- GLS – Levering til pakkeshop
- GLS – Hjemmelevering
- Afhentning – Click & Collect i butikken i Skødstrup
Vi pakker og afsender varer alle hverdage fra 07:30 – 17:00 – Vi tilstræber til enhver tid at ekspedere din ordre samme dag som vi modtager den. Forventet leveringstid 1-3 hverdage. Ved leveringer til Bornholm og ikke brofaste øer er det vores erfaring at der kan være lidt længere leveringstid fra transportfirmaets side. Vi leverer udelukkende til adresser i Danmark.
Fragtpriser:
- Køb under 500 kr – 39 kr til pakkeshop
- Køb over 500 kr – Gratis levering til pakkeshop
- Hjemmelevering – 59 kr
- Afhentning i butikken – Gratis
Skulle en vare imod forventning være udsolgt, vil vi forsøge at kontakte dig via mail/telefon med et alternativt forslag eller et estimeret forventet leveringstidspunkt. Kan vi ikke oprette forbindelse/kontakt forbeholder vi os retten til at sende de øvrige varer som du har bestilt og modregne differencen for de manglende varer i det beløb som vi hæver på din konto.
GLS pakkeshop:
På vores webshop kan du vælge hvilken pakkeshop du ønsker din pakke leveret til. Er der ikke plads til flere pakker i den ønskede pakkeshop, kan GLS foretage ændringer, men du vil blive orienteret herom af fragtfirmaet. Vi kan derfor ikke garantere dig at pakken kan afhentes i den pakkeshop du har valgt og Ibens Hundehus kan ikke gøres økonomisk ansvarlig for eventuelle udgifter/gener i denne forbindelse. Opstår der problemer undervejs, kan du kontakte GLS’ kundeservice direkte for at efterlyse din forsendelse. Bemærk at forsendelser over 19,99 kg ikke kan leveres til pakkeshops. Forsendelser på 20+ kg leveres altid til privatadresse, uanset om der er valgt “pakkeshop” ved checkout eller ej.
GLS hjemmelevering:
Du kan også vælge at få din pakke leveret på din privatadresse for 59 kr. Når du vælger hjemmelevering bør du tilstræbe at være hjemme når GLS leverer din pakke eller have indgået en fuldmagtsaftale med GLS så de ved hvor de må stille din pakke i det tilfælde at der ikke er nogen hjemme på adressen. Forsendelser til privatadresse stilles på anvist sted i det tilfælde ingen er hjemme. Du kan oprette en fuldmagt på GLS’ hjemmeside. Hvis du ikke er hjemme til at modtage pakken og pakken ikke kan stilles på det anviste sted, kan du risikere at blive opkrævet gebyr for efterfølgende levering til pakkeshop eller distributionslager. Ibens Hundehus kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle ekstra omkostninger ifbm genlevering, omlevering eller lignende.
Når du vælger hjemmelevering til privatadresse, med eller uden fuldmagt, er du som kunde helt og holdent ansvarlig for pakken når den er sat/leveret på/eller udenfor adressen. Såfremt du bor i etageejendom eller beboelse med dørtelefon bør du være ekstra påpasselig med at tillade at forsendelser kan stilles uden kvittering. Du bør i øvrigt sikre at fulde navn fremgår på postkassen/dørtelefon mv. Vi gør opmærksom at dette foregår på eget ansvar.
Bemærk i øvrigt at forsendelser der vejer mere end 20 kg ikke kan omdirigeres til pakkeshop, da pakkeshop kun håndterer forsendelser som vejer under 19,99 kg. I tilfælde af at levering på privatadresse ikke kan lade sig gøre, eller i det tilfælde at fragtmanden ikke kan få adgang til opgang o.lign. vil pakken bliver returneret til afsenderen. Omkostningen for returneringen vil blive beregnet og modregnet i tilbagebetalingen af købsbeløbet, når vi modtager pakken retur.
Afhentning – Click & Collect i butikken i Skødstrup:
Du kan bestille dine varer online til Click & Collect. Når din ordre er klar modtager du en mail og/eller en SMS at din ordre er klar til afhentning. Afhentningsordrer der ikke er afhentet inden for 30 dage annulleres og ønskes beløbet retur modregnes et håndteringsgebyr på kr. 50,00 uanset årsag.
Når du modtager din pakke:
Uanset om du vælger levering til pakkeshop, privatadresse eller afhentning i butikken, bør du altid undersøge din pakke inden du åbner den. Er der huller, åbninger eller andre tegn på at indholdet kan være beskadiget skal du reklamere og gøre indsigelser til pakkebudet eller personen på udleveringsstedet. Hvis pakken er tydeligt beskadiget bør du tage billeder til dokumentation til eventuel reklamationsbehandling. Såfremt pakken indeholder varer der er transportskadet, skal du som kunde orientere Ibens Hundehus indenfor 24 timer fra udleveringstidspunktet.
Når du har modtaget din pakke, bør du straks tjekke indholdet. Såfremt der er uoverensstemmelser i mellem det du har bestilt, og det du har modtaget, skal du straks kontakte Ibens Hundehus. Vi kan desværre ikke undsige os, at vi af og til, plukker en forkert vare, men vi søger altid at finde en god løsning sammen med kunden, som begge parter kan være tilfredse med.
Reklamationsret:
I henhold til købeloven har du som kunde to års reklamationsret på alle varer. Reklamationsretten gælder ved fejl og mangler i materialer og/eller fabrikation. Afhængig af den pågældende sag, kan du få en vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller i sidste instans få pengene retur. Bemærk at producenten har ret til at træffe den afgørelse som denne finder bedst/mest rimelig. Opstår en fejl gentagende gange, har kunden mulighed for at bede om godtgørelse for købet (beløbet retur).
Reklamationsretten omfatter ikke fejl eller skader opstået/begået ved forkert brug eller håndtering. Årsagen hetil kan blandt andet være bidskader, manglende vedligholdelse, almindelig slidtage, vandskader, eller forkert brug under manglende opsyn o.lign.
Ved reklamation skal du til enhver tid kontakte Ibens Hundehus førend du sender varen retur. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter at fejlen er opstået. Herefter fortager vi en vurdering af sagen og fremsender eventuelt en reklamationsblanket som skal udfyldes og vedlægges returpakken sammen med kvittering for køb af varen. En reklamations sag kan tage op til 14 dage fra vi modtager pakken retur til der falder endelig afgørelse i sagen.
Ibens Hundehus forhandler produkter fra anerkendte mærker indenfor foder og tilbehør hunde. Vi har ingen egenproduktion, hvilket betyder at vi i reklamations sammenhæng, som oftest har brug for at konsultere producenten/mærket for at finde frem til den bedst mulige løsning. Vi arbejder naturligvis altid på at finde en løsning som tilgodeser kunden bedst muligt.
Særlige betingelser:
- Hundelegetøj – Alt legetøj kan bides i stykker, når varen er taget i brug, bortfalder reklamationsretten.
- Hundesenge – Det er ikke muligt at reklamere ved/over kradse- og bidskader forvoldt af hunden, samt forkert rengøring og vedligholdelse.
- Liner/Seler/Halsbånd – Ved bidmærker, samt manglende pleje, bortfalder reklamationsretten.
- Naturlige produkter – Naturprodukter (snacks eller varer lavet af naturprodukter) kan variere i størrelse, form og farve i forhold til billeder på hjemmesiden.
Vi gør opmærksom på at alt udstyr til hunde kan gå i stykker og hunden bør altid holdes under opsyn ved brug af produkter og tilbehør som legetøj, tyggben og andre spiselige effekter mv. Defekte produkter bør/skal altid fjernes og/eller erstattes af et nyt.
Sikkerhed og ansvar:
Når du køber et produkt der skal anvendes til f.eks. Hundetræning, adfærdsændring eller sikkerhed, skal produktet anvendes efter instruktionen. Ibens Hundehus kan ikke stilles ansvarlig for at den ønskede effekt ikke er opnået, eller at de sikkerhedsmæssige fordele ikke er opnået ved manglende/forkert eller ikke tilstækkelig anvendelse.
Slidtagedele undtaget:
Slidtagedele er udtryk for de dele ved et produkt som ikke er omfattet af den sædvanelige garanti/reklamationsret – Her er reklamationsretten begrænset til 30 dage fra modtagelse af produktet. Slidtagedele omfatter blandt andet: Lynlåse, knapper, spænder, karabinhager, syninger, pakninger, skær (klippemaskiner) og sakse.
Elektriske produkter:
Ved reklamationer på elektrisk udstyr (herunder klippemaskiner, anti-gø halsbånd, vandfontæner, foderautomater mv), skal vi først have varen til test, førend vi kan konkludere om der er tale om en reklamationssag. Såfremt vi finder frem til at reklamationen er berettiget, vil vi undersøge og iværksætte mulighederne for udbedring eller reparation af udstyret. Hvis udstyret er defekt på grund af en pådraget skade (tab eller anden uhensigtsmæssig brug af produktet) vil vi indhente tilbud på reparation for kundens egen regning. Såfremt det viser sig at udstyret ikke er defekt eller blot mangler rengøring/vedligholdelse, opkræves et “testgebyr” på kr 300,00 (inkl. returfragt) – Varen sendes ikke retur førend dette beløb er betalt.
Størrelser:
Størrelser, mål og dimensioner på hjemmesiden tilsvarer de oplysninger vi har modtaget fra producenten eller mål vi selv har foretaget. Vejledninger omkring størrelser og pasform er kun vejledende, du bør altid selv måle din hund inden du vælger størrelse. Ibens Hundehus kan ikke holdes ansvarlig for størrelser og pasform.
Fortrydelsesret:
Som privatkunde har du 14 dages fortrydelsesret hos Ibens Hundehus (enkelte vare undtaget, se nedenfor). Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret skal du indenfor 14 dage fra modtagelsen, give os besked om at du ønsker at fortryde købet. Denne besked skal fremsendes via mail til info@ibenshundehus.dk eller telefonisk på 53508541 – Du skal tydeligt gøre opmærksom på at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag du modtager din vare, til den dag du sender den retur.
Vær opmærksom på at du ikke kan fortryde dit køb ved at afvise modtagelse af pakken eller blot ved at undlade at afhente pakken!
Returpakker sendes til:
- Ibens Hundehus
- Bytorvet 17
- 8541 Skødstrup
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for og refunderer det resterende beløb. Beløbet tilbageføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi tilbageholder udbetalingen indtil vi har modtaget varen fysisk. Hvis du har opnået fragtfri levering (over 500 kr) og efterfølgende ønsker at returnere en, eller flere produkter og det samlede købsbeløb herved kommer under den fragtfrie grænse, modregnes minimum 50,00 kr i returbeløbet til at dække virksomhedens fragtomkostninger. Beløbet fastsættes efter varens størrelse og vægt i forhold til rimelig fragt/håndteringsomkostning heraf. Kunden afholder selv omkostninger for returfragt ved fortrydelseskøb.
Varer der er undtaget fortrydelsesretten:
- Varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller som har fået et tydeligt personligt præg (herunder bla. Hundetegn)
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret og hvor forseglingen er anbrudt (Loppemidler, shampoo, fodertilskud mv).
- Spiselige varer (foder, godbidder, tilskud mv).
- Varer hvor plomberingen er brudt.
- Varer der forringes eller forældes hurtigt (feks kort holdbarhed)
- Varer fra kategorien “Outlet”
Uafhentede pakker:
Hvis en pakke kommer retur til os som uafhentet pakke vil kunden blive modregnet kr. 100,00 i det beløb som føres retur for varen – Uanset årsag. Dette gebyr dækker over returfragt til virksomheden, håndtering, sagsbehandling og emballage.
Returnering:
Hvis du skal sende en pakke retur til Ibens Hundehus, er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind. Du skal vedlægge relevante dokumenter (kvittering, returformular mv). Du bærer risikoen for varens levering indtil vi modtager varen – Husk derfor altid at få en kvittering. Pakken skal sendes direkte til vores adresse, vi modtager/afhenter ikke pakker fra pakkeshops eller pakker sendt pr efterkrav. Enhver form for merudgift i denne forbindelse, hæfter du selv for, såfremt ovenstående ikke er overholdt.
Varens stand ved returnering:
Du har ret til at prøve varen, på samme vis som hvis du besøgte en fysisk butik, men ikke mere end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens størrelse, kvalitet og egenskaber. Du må altså med andre ord, prøve varen uden at tage den i brug.
Hvis en vare returneres værdiforringet (afpillede mærker, brudt eller beskadiget emballage eller synlige spor efter brug mv) vil du ved fortrydelse af købet kun kunne få en del eller intet af købsbeløbet retur. Hvor stor en andel af købsbeløbet du kan få retur er afhængig af den handelsmæssige stand vi vurderer varen til at have når vi modtager den retur.
Vareprøver:
I størstedelen af vores forsendelser har vi mulighed for at vedlægge vareprøver. Disse prøver er ofte på foder eller godbidder, snacks og tyggeben eller legetøj. Som hundeejer må du selv vurdere om den vedlagte gave er egnet/relevant for din hund. Hvis din hund feks er allergisk, sensitiv, har sart mave eller lignende er det ikke sikkert at produktet passer til netop din hund. Ibens Hundehus kan ikke holdes ansvarlig for gener påført via gratis vareprøver.
Persondatapolitik:
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Mailardresse
Vi behandler din personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedr. dit køb efterfølgende. Behandling af persondata sker i henhold til gældende lov om persondatapolitik.
Klageadgang:
Hvis noget er gået galt og hvis det ikke er lykkedes os at finde en løsning, som begge parter kan acceptere, så kan du som kunde indgive en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Handelsbetingelserne for Ibens Hundehus er senest opdateret d. 12.10.2024